De ce nu cresc vânzările? (I)

Din motive personale plictisitoare și din plictiseală, m-am hotărât să nu mai scriu prostii, și să trec pe chestii „office”. De ce? Pentru că pot!

O întrebare care mă frământă de ceva timp, și pe care mi-o pun aproape zi de zi (întrebarea, pe ea o pun). De ce nu cresc vânzările? Analizând factorii interni și externi, am ajuns la un set de răspunsuri. Pertinente sau nu, intenția contează.

De ce nu cresc vânzările?
1. Pentru că cei care vând, nu știu să vândă.
2. Pentru că dacă știu să vândă, nu sunt destul de motivați să o facă.
3. Pentru că dacă o fac, comisionul e prea mic.
4. Pentru că e comisionul prea mic, și multă bătaie de cap.
5. Pentru că e multă bătaie de cap, apare dezorganizarea internă
6. Pentru că nu există organizarea internă, deci apare stresul, irascibilitatea și astfel-blocajele de comunicare internă.
7. Pentru că s-a creat un haos organizational,si astfel cei care vand incep să-și pună întrebări, dacă MERITĂ?
8. Pentru că cel care trebuie să vandă, a învțat și cum să o facă, dar nu are ocazia.
9. Pentru că cel care vrea să vândă și nu are ocazia, va fi tot mai disperat să găsească un „cobai” căruia să-i arate cum știe el să vândă.
10.Pentru că cel care vrea sa vanda cu disperare,strica imaginea firmei fix in acel moment in care iși deschide gura. Nu contează că e la 4 ace…e pierdut! E ca și când ți s-ar citi o poezie plictisitoare învățată pe de rost. Dacă ești politicos, stai și asculți, dacă ești curios, ceri numărul directorului. (putini sunt politicosi, și un număr și mai mic sunt curioși)
11.Pentru că un client s-a plâns de prestația ta, vei fi dat afară, și te vei sterge la ochi de salarul promis. (Nu ești ceea ce căutăm)
12.Pentru că dacă l-a dat afară, se eliberează postul, un alt fraier (sau zeci) vin la interviu, el îi așteaptă după colț și le spune ” N-are rost, e jale, nu vă recomand, sunt neserioși, nu se plătește”.
13. Pentru că dacă spune asta, 2 din 30 de candidați vor rămâne , unul va fi incompetent. Celălalt va fi bun- și va face tot din pasiune- însă nu poate acoperi întreaga zonă-deci vânzările stagnează- așadar NU CRESC :))

Deci.. de ce nu cresc vânzările? Pentru că 29 de candidați aspiră la un post despre care au aflat în timp ce butonau la ruletă.

Ce înseamnă VÂNZARE, în opinia mea.!? Mă refer, desigur la conceptul de „vânzare directă”.

In primul rand,vanzarea este un proces complex,al carui rezultat este cumpararea si satisfactia unei alegeri bune.Vânzarea directă este o activitate multidisciplinară, prin care se distribuie produse sau servicii de la persoană la persoană.Multidisciplinara de ce? Pentru ca,in opinia mea,implica multe cunostinte din domenii diferite.Imbinate cu calitatile si atuu-rile personale,ele valoreaza mult.Insa o calitate esentiala in vânzări este empatia.Si de aici incepe domeniul psihologiei,iar apoi al psiho-lingvisticii.
Ce inseamnă să știi să vinzi!?Sau cum trebuie SĂ FII?

Un autor a numeroase cărți de management și dezvoltare personală – Zig Ziglar- spune:

Super-vânzătorul este etic și se retrage dacă nu are nimic de oferit: el este acolo ca să schimbe viața clientului în bine, nu ca să-l jecmănească.

Mi se pare cea mai relevantă observatie pe care as dori sa o arunc.A JECMANI.A SUFOCA. A INVADA.
Tot ceea ce am enumerat mai sus,se referă strict la experientele personale, provocate de modul hidos în care unii , alții înțeleg să-și desfășoare activitatea,sau non-activitatea mai precis…

Vouă de ce nu vă cresc vânzările? Criza nu este răspunsul!
(foto: agent de vânzări care nu va avea succes niciodată- pt că acolo unde foamea e mai mare ca implicarea, nimeni nu poate avea rezultate bune, adevărate, pe termen lung)

About the author

o țărancă, vorba aia...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *