AVON, credeai că mă cunoști? #watchmenow | TRANSformarea femeii

       Simona Halep, m-ai convins.

Nu știu dacă erai chiar tu în măsură să spui lumii să te mai vadă acum, după atîtea lupte cîștigate. După puterea nativă și naturalețea care te-au consacrat. După modestia și zîmbetul autentic cu care ai dat speranță pentru o țară-ntreagă.  #watchmeNow e un hashtag mișto, dar nu e cam ciudat să dai sportul pe activism politic tocmai acum? Nu crezi că e cam tîrziu să ne spui mie și celor care te-au văzut ca pe un simbol sănătos, că de fapt, și tu ca multe alte ”activiste ale ideologiei noi”, sunteți de fapt doar femei frustrate? Ceea ce nu am cum să cred, chiar dacă așa pare. Dacă eram în mediul de afaceri, această practică se numea înșelătorie. Nici măcar facebook nu permite să modifici numele și domeniul unei pagini, după ce are mii de urmăritori. De la campioană mondială entuziastă, făcîndu-și cruce cu tupeu ancestral văzut drept sfidare de către toți ceilalți –   la simbolul frustrării azi dar și lipsei de autenticitate femeiești pe acest mapamond, în calitate de proaspătă reprezentantă. Refuz să o judec, pentru că la fel ca mulți alții… încurcate și viclene sunt mrejele ideologiei.

*Simona Halep este emblema mișcării #watchmenow în România iar în 18 septembrie a postat clipul video respectiv pe pagina ei de facebook. Care-i faza?

AVON și mișcarea noii lumi.

Cînd credeam că au mai rămas cîteva companii aproape cuminți care încă nu s-au murdărit în vîrtejul tenebros al activismului progresist, iată că a venit și vremea Avon să facă parte din noua democrație. De la broșuri cuminți care mai întruchipau simbolul femeii ”desuet”, au trecut acum la o nouă față, capabilă să zdruncine cu totul lumea din temelii. Să o facă tactic să dispară. Să ne-o prezinte pe dos, ca și cum nimic din ceea ce am trăit pînă acum n-a fost pe bune.

Pe bune? Folosind mijloacele clasice și consacrate de manipulare, spotul video amestecă în mod parșiv imagini frumoase emoționale firești cu ideile progresiste care propun adoptarea în societate a tipului- role-model care adoră machiajul- adică omul Nou fără identitate dar totuși cu identitatea de brand.

Transformăm vieți, stabilim conexiuni între oameni, schimbăm mentalități și dărâmăm prejudecăți. Iar astăzi ne transformăm și noi. Vă prezentăm noua noastră identitate vizuală care reprezintă exact ceea ce vrem să fim. 🎯 Credeai că ne cunoști? Mai gândește-te. ”

Da, Avon, credeam că te cunosc. Regret teribil înșelătoria la care am fost expusă vreme de ani , cînd ai făcut milioane de femei din lume să se simtă frumoase, femei. Pentru ca astăzi să faci campanie bărbaților care se machiază și feministelor cîndva pudice și teribil de complexate, gata azi să explodeze de ”frumusețea” falsă pe care o propui. Prin propria frustrare. Regret nespus faptul că ai furat identitatea femeilor care s-au lăsat seduse de vechile campanii. Se spune că cine îți dă, îți poate și lua. Ironic !

   Dragă Avon, regret că nu m-am numărat prea mult printre clientele tale. Poate că totuși, femeia puternică pe care acum o propui spre a mi-o oferi mie și altor femei drept exemplu, e fix femeia aceea căreia acum 5-10-15 ani îi inoculai în reclame ba că e urîtă, ba că ar mirosi urît și atunci îi arăți parfumuri, că ochii ei arată mai puțin expresivi dacă nu îi îngroapă-n culoare, că trebuie să poarte obligatoriu orice ruj ieftin roșu, sau un parfum cumpărat lunar de la tine, pe care să-l schimbe cît mai des. Ai învățat-o să fie labilă.Nehotărîtă cumpărînd de la tine hotărîrea. Ai învățat-o că ar putea fi ȘI MAI FRUMOASĂ, inoculîndu-i că de fapt n-ar prea fi. Ai învățat-o că doar ea e unică și că frumusețea ei e extraordinară. Ai învățat-o pe femeia emblematică de odinioară, pînă mai ieri, că este liberă să aleagă și să se reprezinte. Apoi, ai început să te lepezi de ea. A fost încă un construct social menit să stoarcă bani pe spinarea femeilor cliente ale tale, așa-i?

  Dar femeia puternică pe care azi o propui e fix femeia pe care tu și alți vînzători de idiocrație ați transformat-o într-un obiect, într-un nucleu al militantismului tembel, întemeiat pe complex de inferioritate, utilitarism, aprins tactic de reclamele voastre. E femeia pe care ai denaturat-o în timp de la sensul ei, făcînd din Campania ta o religie în jurul frumuseții dictatoriale căreia azi i-ai deviat sensul, numind-o pe nedrept frumusețe interioară într-un ambalaj sinistru pe care azi mi-l propui.  Ca și cum nimic din ceea ce a fost , am experimentat și ai demonstrat în ultimii 10 ani, nu mai are nicio valoare. Vrei ceva democratic? Iată.

slogan politic-capitalist
slogan politic capitalist democrat-progresist pentru proletariat

Azi mi-ai arătat de fapt nu doar cine erai tu cu adevărat, ci și ce au devenit mare parte dintre clientele tale: bărbați. Femei complexate, ahtiate după orice modă propuneți, pline de traume și frustrări interioare, rezultat al campaniilor voastre de promovare a însăși ”frumuseții”, targetate abil în ultimii 10 ani prin practici de vulnerabilizare și detronare a autenticității sublime, a puterii firești și a siguranței de sine care folosește farduri pentru că așa vrea ea nu pentru că i se inoculează sau spune. Sunt puternice abia acum, că li s-a permis să fie. Ba nu, de fapt ele sunt slabe de la început, atît doar că slăbiciunea lor e revoltă și frustrare. O femeie puternică nu are nevoie de o campanie în care să ne spună nimic despre ea. 


Revolta era pasul firesc, următor. Inversarea polilor. Puterea care survine pe fon
dul frustării adăpate în timp de tehnici și tactici de manipulare și inducerea unui sentiment de neputință și neîncredere în propria persoană- astăzi este rebeliune curată. Femeile s-au săturat din cauza TA, așa că azi iată-ne, pozînd cu părul la subsioară, gata să scuipe pe patriarhatul pe care, deși îl reprezinți, Avon, pare că îl detești. Așa-i că v-ați gîndit cum să faceți și voi niște bani din asta? Sau pur și simplu ați ajuns, la fel ca cei mai noi activiști, la un nivel al autodisprețului atît de mare, încît să vă lepădați de propriile vechi ”valori”?

Cît de puternice sunt de fapt acele femei pe care mi le propui ca exemplu? Cît de autentică le este frumusețea, dat fiind faptul că mare parte din personalitatea lor este azi una făurită chiar de voi, de cei ca tine, Avon, în laboratorul advertisingului, noii religii pe care s-a întemeiat azi credința în noua supraideologie? Cît de sănătos poate fi urletul acestor femei care după ani de zile în care au răbdat, se revoltă acum să fie luate și ele în seamă?

Unde ai fost, AVON & co, atunci cînd aceste femei aveau nevoie de atenție specială? Unde ai fost cînd puteai evita să faci din amărăciunea și tulburarea emoțională ale acestora subiect de campanie? Unde ai fost cînd ai promovat femeia lider și ai promis că în cîțiva ani, ea se va transforma în propria viață și va ajunge, la fel ca multe altele, la un nivel de dezvoltare personală și profesională dacă urmează calea ta? Ai fost acolo, cu finețea sau disperarea unora de a primi o șansă și goana după bani a altora precum și alături de cele naive, conlucrînd tactic alături de aceste femei din întreaga lume, la consolidarea noului dictat în materie de trend psihoemoțional.

Ce ai făcut, AVON?

Ai năucit femeile din întreaga lume că vor avea pace și bunăstare pe termen lung, ca acum să arunci la gunoi propriile valori, lăsînd să răsară public urîțenia, disperarea, complexul de inferioriate, foamea după atenție, psihopatologia și tulburările de conștiință frumos ambalate, să dea tonul unei noi lumi.

”De 130 ani, construim un mediu unde frumusețea și businessul se întâlnesc și schimbă lumea. Avon nu este doar un loc special în care să lucrezi, este și o oportunitate în care poți crește pentru că fiecare zi e diferită de cealaltă. “Inspiring Work. Empowering Women. Transformăm viețile femeilor prin frumusețe și nu ne oprim. De fapt, abia am început. Am avansat pentru ca poziționarea noastră să reflecte Avon-ul de azi: inovativ și inclusiv. ”

Ce ai făcut, AVON?

    Da, Avon, regret că eu și sute de mii de femei am fost cît pe ce să credem că într-adevăr îți pasă. În fond, ești doar o companie, una săracă de la an la an, coruptă de false principii, aflată de azi, la grămadă în cu alții, pe harta exploatatorilor de oameni de dragul ideologiei. NUmești asta democrație? Eu numesc dictatură a prostului-gust, a kitch-ului universal valabil, a duzinei de reacții la unison ale celor mai slabi dintre pămînteni.

      Dragă Avon, am fost și eu clienta ta. Credeai că mă cunoști?

#watchmenow

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *